EĞER BİR GİRİŞİMCİ OLMAK İSTİYORSANIZ MATEMATİK İLE ARANIZI İYİ TUTUN...
2003 yılında bir uçak yolcuğunda etrafındaki insanlarla sohbet ederken herkesin aynı yolcululuk için farklı fiyatlarda biletler satın aldığını fark eden Oren Etzioni’nin ilginç girişimcilik hikayesini ele alalım.
Etzioni diğer yolcularla bilet fiyatları hakkında konuşurken kendisinde çok daha geç tarihte bilet alan bazı yolcuların çok daha ucuza uçtuğunu farkeder.
Bu durum bir matematikçi ve bilim adamı olan Harvard mezunu Etzioni’nin aklına yeni bir fikir getirir: Acaba yolculara uçak bileti almaları esnasında en doğru fiyattan bilet alıp almadıklarını gösteren bir yazılım geliştirilebilir mi? Yazılımın temel fonksiyonu bilet fiyatlarının yükselme ya da düşme eğilimi gösterdiğini tahmin etmek olacaktır.
İşe koyulan Etzioni bir süre sonra Farecast isimli bir şirket kurar.
Farecast bir süre bilet alım anında yolculara en avantajlı fiyatı yakaladıklarını kontrol etmelerini sağlayan bir site olarak başarıyla hizmet verdikten sonra yaklaşık 110 Milyon Dolara Microsoft’a satılır. Etzioni en uygun bileti yakalamak için kurduğu algoritmada yaklaşık 200 Milyara yakın uçuş-bilet fiyatı kombinasyonunu inceleyebilecek kapasitedir.
Facebook, Google, Twitter gibi süper başarılı girişimlerin ardında neredeyse bir bilim adamı seviyesinde matematik becerilerine sahip girişimcilerin olmasına şaşmamak gerekir. Eğer okuludaki matematik dersleri sizin için hep bir kabusa benzemişse, girişimcilik yolculuğuna çıkıp çıkmamayı tekrar düşünmenizde yarar var deriz.
Yorumlar
Yorum Gönder